Časté otázky | Renjoi
Logo Renjoi

Časté otázky

Je nutné peníze z pronájmu danit?

Variant je několik, proto vždy doporučujeme seznámit se s účinnými právními předpisy a konzultovat svou osobní situaci s účetní kanceláří. 

a) Věc je v obchodním majetku (právnické osoby či podnikající fyzické osoby)

V tom případě je příjem zdanitelným.

b) Věc je v majetku nepodnikající fyzické osoby

Pokud jde o fyzickou osobu, je dobré sledovat svůj příjem, do 30 000 Kč je možnost si přivydělat do této výše. Pokud přesáhnete 30 000 Kč za rok, je potřeba tento příjem zdanit.

Jaké povinnosti má majitel?

Aktualizovat kalendář dostupnosti, aby vám zbytečně nechodily poptávky od uživatelů, které nebudete moct splnit. Reagovat na poptávky v co nejkratší době, případně si s uživatelem předat telefonní kontakt a domluvit se na dalším postupu. V předávací den mít pronajatou věc připravenou (uklizenou, dotankovanou) a v servisním pořádku.

Podmínky na vložení věci k pronájmu?

Pronajatá věc by měla být v servisním pořádku. Pokud se jedná o automobil, motorku, karavan, loď, kolo atd., měl by mít pravidelný servis. Každou věc schvalujeme individuálně.

Kdy mi budou peníze strženy z karty? A jak je to s kaucí?

Peníze se strhnou z karty po potvrzené rezervaci ze strany majitele, pokud je na účtu dostatek prostředků. Finální vyúčtování je po vrácení pronajaté věci. Poté my posíláme výdělek na účet.
Výše kauce je uvedena v aplikaci, kauci skládáte u majitele po dobu zapůjčení, než pronajatou věc vrátíte. Pokud je vše v pořádku, kauce se vrací uživateli.

Musíme poskytnout slevu za dlouhodobý pronájem, když nechceme?

Slevy jsou dobrovolné, pokud budete mít zájem poskytnout slevu na dlouhodobý pronájem zaškrtněte v nastavení – Poskytuji slevy na dlouhodobý pronájem. Pokud nebudete mít zájem, tuto funkci používat nemusíte.

Výše slevy a počet dní je pevně určen:
3–6 dnů 10 %, 7–13 dnů 20 %, 14–29 dnů 30 %, 30 dnů a více 40 %

Storno poplatky, zrušení rezervace.

Bezplatně zrušit rezervaci je možné do 72 hodin před zahájením vypůjčení. Pokud dojde ke zrušení rezervace po více jak 72 hodinách, má majitel možnost požádat o 50 % výpůjčky.

Nedorazil na předání, nebere mobil?

Pokud majitel nebo uživatel nedorazí na předání, není možné se mu dovolat a ani nereaguje na SMS, neprodleně nás kontaktujte na hotline nebo e-mail a situaci vyřešíme.

Co mám dělat, když se věc během výpůjční doby rozbije?

Kontaktujte majitele a naši hotline a problém společně vyřešíme.

Jaký je postup při nehodě?

Platí pro případ, že se jedná o automobil, karavan, motorku atd. V první řadě zavolat policii nebo záchranou službu, poté kontaktovat majitele a nahlásit na pojišťovnu.

Provize renjoi?

Máme rádi férové jednání. Dokud nevyděláváte, nic neplatíte. Provize se renjoi odvádí až s první zaplacenou rezervací a činí 15 % z konečné ceny. Nastavte si tedy cenu své služby nebo pronájmu už od začátku tak, aby tuto provizi zahrnovala.

Jak postupovat při předání?

  1. Zkontrolovat si totožnost pronajímatele/nájemce (tzn. zkontrolovat si, že se jedná o daného uživatele aplikace).

  2. Zdokumentovat si stav půjčené věci a projít si funkčnost. V aplikaci je poznámkový blok, kam si vše můžete zapsat vč. stavu vypůjčené věci.

  3. Pokud se jedná o vůz, motocykl či karavan, převzít si zelenou kartu a technický průkaz. Je důležité nastavit si, kolik km může pronajímatel za den najet (např. 200 km/den bude nad rámec 3 Kč/km).

  4. Zaplatit kauci.

  5. Rozloučit se a užít si vypůjčenou věc. Přejeme příjemný zážitek

Co když dojde k pozdějšímu vrácení vypůjčené věci?

Nastavená tolerance 30 min je u denní výpůjčky. Pokud je doba delší, spadá tato situace do smluvních pokut, které naleznete zde.

Přišla mi pokuta za rychlost či parkovaní, co mám dělat?

Pošlete nám kopii pokuty na e-mail renjoi@renjoi.com a my budeme uživatele kontaktovat s prosbou o zaplacení.

Nastavení profilu:

  1. Přejděte do sekce Vlastní půjčovna a zvolte, co budete pronajímat.

  2. Vyberte, do jaké kategorie se pronajímaná věc nejvíce hodí.

  3. Nahrajte fotografie věci, kterou chcete půjčovat.

  4. Nastavte si cenu, za kterou chcete půjčovat danou věc. (mělo by to byt 1-4 % z pořizovací ceny. Nastavení ceny kauce. Počítejte s tím, že cena je už včetně provize renjoi, která činí 15 % z celkové částky).

  5. Nastavte si slevu dlouhodobého pronájmu, pokud budete mít o tuto funkci zájem.

  6. Popište danou věc (tzn. vybavení, výkon, obsah, funkce).

  7. Nastavte si kalendář dostupnosti. Vyškrtněte dny, kdy budete věc potřebovat pro vlastní účely.

  8. Předání: postup při předání. Nastavit čas kdy můžete danou věc předat. Např. jste v práci do 17:00, tak po 18:00 hodině.

Pokyny pro případ vzniku dopravní nehody

Kontaktujte policii, záchrannou službu, majitele a pojišťovnu. Pokud jste si sjednali pojištění od renjoi, asistenční službu i odtah máte v ceně.

Registrace a verifikace účtu

Registrace a verifikace účtu 

Zaregistrujte se, vyplňte požadované údaje a počkejte na verifikaci svého účtu. Bezpečnost je pro nás velmi důležitá, proto můžete dokončení celého procesu očekávat do 24 hod. Poté se pomocí e-mailu a hesla můžete přihlásit do svého účtu.  

Váš osobní profil 

Každý registrovaný uživatel má v aplikaci svůj osobní profil. Co určitě vyplnit? 

·         Profilová fotka – stačí se vyfotit nebo vybrat fotku z galerie vašeho telefonu 

·         Adresa – díky vaší adrese se vám zobrazí relevantní nabídky z vašeho okolí 

·         Fakturační adresa – prvotně shodná s vaší adresou 

·         Číslo účtu – číslo účtu je nezbytné jak pro tvorbu nabídek, tak pro následné vyplácení peněz 

·         Telefonní číslo – doporučujeme vyplnit pro rychlejší komunikaci 

 

Detail nabídky 

Důležitá položka právě pro vás. Zde budete vyplňovat všechny podstatné informace o věci, kterou k pronájmu nabízíte. Vyplňte kategorii a popis. Vzhled prodává, proto přidejte kvalitní fotografie. Doplňte, ve kterých dnech věc nabízíte, případně kdy naopak k dispozici není. Určete lokalitu, podrobnosti předání a výši kauce. Samozřejmostí je cena – určete její výši za hodinu či den půjčení a nezapomeňte připočítat 15 % za vaši provizi. 

Všechny své nabídky najdete v kategorii „Moje nabídky“. Zde je můžete editovat, aktualizovat nebo mazat (v případě, že věc není v rezervaci). 

Jak probíhá následný proces? 

Přijde vám žádost o rezervaci. Pokud je vše v pořádku, žádost potvrdíte. Tím se nájemci strhnou peníze z účtu. Navzájem obdržíte detaily rezervace i své kontaktní údaje. Teď už si stačí jen domluvit čas předání. 

Přidání fotografie

Stačí vyfotit nebo vybrat fotku z galerie vašeho telefonu, měli by být ve formátu jpeg, nelze tam vložit fotografii v nejvyšší kvalitě.